tirsdag 28. januar 2014

Godteri fra Iherb

Man får kjøpt mye sunt og godt på Iherb, men det er ikke alt som er like sunt. Jeg har bestilt litt godis derfra, og her deler jeg hva jeg syns om produktene. Oppdateres etter hvert.

Fifty50 Butterscotch hard candy


Disse er skummelt gode! De er sukkerfrie, og inneholder halvparten av kaloriene man finner i "vanlige sukkertøy. I et av disse dropsene er det ca 7,5 kalorier, de har også lav GI.
 Smaken er så og si helt lik vanlig karamell. De forsvinner raskt ;)

På minussiden: Hvert enkelt drops er pakket inn i sin egen lille plastpose. Ikke spesielt miljøvennlig, og helt unødvendig. Dropsene er ikke klissete, så jeg tror ikke de ville ha klistret seg sammen uten de posene. Dessuten inne holder de E950, et søtningsmiddel det ikke er forsket særlig mye på enda. Jeg foretrekker "rene" ingredienser i det jeg putter i meg i grunn...

En pose på rundt 80 g koster ca 13 kr på Iherb






Snackimals, chocolate chip

Disse kjeksene kommer i flere varianter, men jeg har bare prøvd disse. De er kjempegode, minner litt om tom og jerry-kjeksen liksom, men med sjokoladesmak i tillegg.
Alle ingrediensene er naturlige (altså, ingen kunstige farger, smaker og den slags), også er de økologiske også.

MEN, de er langt i fra sunne. Hvis vi sammenligner med Tom og Jerry, så ha snackimals en brøkdel  mindre kalorier, og sukker. Den inneholder heller ikke mettet fett, men den mangler kostfiber.
Så, ikke noe man burde spise enorme mengder av, men jeg vil heller gi denne lille posen (60 g) til vesla, enn mye annen drit. Den koster ca 7 kr.






Endangered Species, dark chocolate with espresso beans


Åh, du verden så fantastisk god denne sjokoladen er! Litt som moccabønner, bare enda bedre! Inni ligger det informasjon om truede dyrearter, og 10 % av netto innkomst går til organisasjoner som er med på å bevare dyreliv og habitat, men også til humanitære organisasjoner. Den er også fair trade blant annet.

Sjokoladen finnes i flere typer, og jeg skal lett smake meg gjennom hele sortimentet :D

Les mer om sjokoladen på deres hjemmeside

Ei plate koster ca 20 kr på Iherb






Garden of Eatin', Corn tortilla chips, blue chips


Disse smaker akkurat like godt som "vanlig" tortilla chips, med god krønsj :D Festlig at de kommer i spesiell farge, og enda mer festlig at den er ikke er fra GMO-mais.









De er derimot ikke så blå som avbildet på posen, mer brunlilla i grunn.
Pris: ca 20 kr







Yummi Earth Organics fruit snacks

I smakene banan, kirsebær, fersken og jordbær. Inneholder ingen kunstige smaker eller farger, og har mindre enn 75 kalorier pr pakke (det ligger altså små poser oppi posen). Den er laget på økologisk fruktjuice, og inneholder ikke gluten, soya eller nøtter. De er derimot ikke sukkerfrie. Men de er gode!

Ca 18 kr

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar