mandag 24. februar 2014

Fruktremser, ny godisfavoritt

Fruktremser ble en real hit her i heimen, både for store og liten. Det skal definitivt gjentas, det er jo reine snopet!



Enkelt er det også.

Du kjører den frukten du vil bruke til en puré. Jeg valgte bringebær, litt ananas og to små økologiske bananer. Jeg tilsatte et par spiseskjeer med chiafrø også, men det kan jo sløyfes



Så sprer du puréen utover et bakepapirkledd stekebrett. Jeg la de i brede remser. De skal være tynne, men ikke så tynne at man ser bakepapiret under. 


Sånn, da skal herligheten tørkes. Jeg satte de midt i ovnene på ca 50 grader (min ovn går ikke lavere) i ca 12 timer.



Så klipper man de i remser eller småbiter. Jeg fikk god hjelp av ei frøken som virkelig hadde gledet seg til å smake på disse!


Oppbevares i tette glass.

Helt fantastisk godt! De lager seg jo selv, så det er jo null stress. Jeg er sikker på at tassen også kommer til å elske å tygge på disse litt seige remsene! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar